BMW M3 E36 RIEGER INFINITY IIBMW M3 - dokonalost sama. Ale někdo si občas myslí, že ne. A když je to vrchní tuning firma v německu, pak z auta vznikne pekelná bestie!
Výkon 321 koní, top-speed 250km/h (samozřejmě el. omezená), špičkový podvozek a neskutečně účinné brzdy. Škoda jen, že design modelu M3 se u této série neliší od ostatních provedení. I 316i vypadala téměř stejně a rozdíly poznali jen skuteční odborníci. A to je věčná škoda, jelikož M3 si určitě zaslouží trochu agresivnější vzhled. To samé si řekli i vývojáři u firmy RIEGER TUNING a tak se zrodil INFINITY II kit pro toto BMW.
Agresivitě tohoto provedení se již nedá nic vytknout, ale i přesto si BMW zanechalo svou čistotu provedení. Ladné křivky tohoto vozu jsou nadčasové, stejně jako u ostatních BMW. Co všechno RIEGER pro toto BMW nabízí? Je toho dost:
- přední spoiler
- zadní spoiler pod nárazník
- mohutné nástavce prahů
- lemy blatníků
- mračítka předních světel
- krásné křídlo
- protažení střechy
- M3 zracátka (pokud je již nemáte v sérii)
- DTM lištu pod přední spoiler
- DTM lištu pod zadní spoiler
Je jasné, že tyto úpravy by vypadaly nic moc, pokud by auto zůstalo "vysoké" a na původních kolech. Zde RIEGER TUNING doporučuje KW seřiditelný podvozek a kola např. od firmy TRAMONT. Na snímcích je podvozek seřízen tak, aby auto bylo složeno o 60mm vpředu a o 50mm na zadní nápravě. Kola zde na fotkách jsou TRAMONT Satira, vpředu 10Jx17" ET20 a vzadu neskutečných 11,5Jx17" ET5. Tyto kola jsou obuta do "galusek" 245/40 ZR17 a 275/35 ZR17. Auto tak musí sedět jako přibité.
Zadní křídlo si můžete objednat s, nebo bez brzdového světla. Zřejmě je ale lepší nešetřit a objednat o něco dražší křídlo se 3. brzdovým světlem, jelikož nechat si rozbít takovouto krásu od nějakého blázna by byla věčná škoda. A brzdy tohoto BMW jsou opravdu excelentní a ani při velké zátěži jejich účinek neslábne.
Takto předělané BMW je opravdu překrásné, problém je jen použití na našich cestách. Jak je vidět, snížené je značné a jak všichni víme BMW je náchylné na proražení olejové vany. No, ale to je vždy úděl upravených aut. V tomto případě je tento problém alespoň trochu kompenzován možností seřídit podvozek, takže na výlety po českých cestách si jednoduše auto zvýšíte a až dorazíte na místo určení tak auto složíte pěkně k zemi.
No a asi takhle většinou uvidíte toto BMW pokud ho vůbec potkáte a to jen na chvilku, jelikož pak zmizí v dálce :-).
No co k tomu dodat? Pokud někdo vlastní BMW M3 nebo alespoň 325i tak mu vřele doporučuji tento design-kit, pro svou čistotu provedení. Jediná nevýhoda je cena. RIEGER si za INFINITY II kit počítá 3.147,-DM (přední a zadní spoiler, prahy, lemy blatníků), dalších 797,-DM dáte za křídlo a určitě nesmí chybět protažení střechy a to je za 169,- DM. Pokud nemáte originální M3 tak ještě musíte připočítat 655,- DM za zrcátka. Podvozek koštuje nějakých 2.200,- DM, uvedená kola se dají sehnat za cca 4.600,- DM a dobré obutí vyjde tak na 3.000,- DM. K tomu připočtěte nějaký montážní materiál, dorazy, práci, lak atd. a jste suma sumárum na
cca 320.000,- tisících Kč. No je to dost, ale za tu krásu to rozhodně stojí. Takže začněte šetřit a ne že to pak všechno přilepíte na 316i!!!